České vitaminové doplňky bodují i ve světě, ty z VITARu seženete na 4 kontinentech

29. 9. 2016

Vedle Evropy pomáháme lidem žít zdravější život také v Asii, Africe a Severní Americe. Tam všude se setkáte s českými doplňky stravy vyráběnými v tišnovském závodě VITARu, odkud putují do více než 40 zemí světa. Na seznamu nechybí tradiční evropské státy jako Velká Británie, Švédsko, Německo nebo Itálie; vitaminy z Česka ale míří i do Ruska, Číny či Vietnamu nebo do arabských zemí – Jemenu, Spojených arabských emirátů, Iráku a dalších. Různé státy mají i různá specifika, a tak někdy dochází třeba k přejmenování produktů či úpravám jejich etiket. Zajímavosti ze zahraničního působení VITARu prozradí Jiří Stanislav, ředitel exportu. Rozhovor s ním opět poodkrývá vám, našim zákazníkům a příznivcům, činnost VITARu – tradičního českého výrobce vitaminových doplňků.

 

V létě se seznam zemí, do kterých míří české doplňky stravy z VITARu, opět rozrost, a to o Irák. Dochází třeba v případě arabských států k nějakým výrazným úpravám?

Vždycky samozřejmě řešíme, co naši zahraniční partneři potřebují k obchodům za registrace a podobně – to se liší stát od státu. Obchod v arabském světě je ale ještě více než kdekoli jinde postaven na osobních vztazích, takže jsme se je snažili posílit. V arabském světě obecně platí, že má Česká republika velmi dobré jméno a my se k českému původu samozřejmě vždy hrdě hlásíme. Úsměvná situace nastala, když si z naší nabídky vybrali MaxiVita Horký nápoj Brusinka. Protože mají v Iráku přes léto až 50 stupňů, nechtěli slovo „horký“ dávat do názvu, tak jsme jej museli vypustit, ale i přesto jsme tam tento výrobek uvedli jako horkou novinku.

 

Jak vůbec probíhá start prodeje českých vitaminových doplňků ve světě?

Snažíme se vždy hledat solidního partnera, kterému můžeme důvěřovat a který se bude o produkty VITARu dobře starat. Pokaždé probíhá detailní školení o produktech, aby přesně věděli, s čím který dokáže lidem pomoci, jaké účinné látky obsahuje a jaké jsou jeho přednosti oproti konkurenčním výrobkům. Třeba školení Iráčanů probíhalo v Libanonu, kde jsme proškolili sedm vedoucích obchodních skupin, kteří předají informace dále svým lidem. Samozřejmě je seznamujeme i s veškerou činností VITARu a naším špičkovým zázemím s vlastní výrobou a vývojem, což je velké plus.

 

Jak reagují zahraniční zákazníci na skutečnost, že je VITAR rodinnou společností s dlouholetou tradicí a pevnou pozicí na českém a slovenském trhu? Pomáhá pověst hodně?

Určitě je to dobrá reference. Záleží samozřejmě na trhu, ale třeba v okolních evropských zemích to význam má. Obecně platí, že ve východních zemích má Česko velmi dobrý zvuk, určitě to není nic, co by nás oslabovalo, spíš naopak. Hrdě se hlásíme k tomu, že vyrábíme v Česku. Někde má váhu i to, že pocházíme z Evropy.


Jak vlastně dochází ke kontaktu se zahraničními partnery?

Snažíme se za zákazníky jezdit a jednat s nimi osobně v jejich prostředí. V nedávné době proběhly cesty do Bulharska a Švédska. Chystáme cestu do Černé Hory a Srbska. Navštěvujeme zahraniční výstavy a veletrhy, každý rok například jezdíme do Amsterdamu na veletrh privátních značek PLMA, největší akci svého druhu v Evropě. Tam byl náš stánek hojně navštěvovaný a během dvou dnů jsme absolvovali přes sto schůzek. V příštím roce se kromě veletrhu v Amsterdamu chystáme na významnou výstavu v Ženevě. Nové zákazníky získáváme také tím, že je aktivně vyhledáváme a kontaktujeme. Ale často si nás zájemci také vyhledají sami nebo nám stávající zákazníci třeba doporučí své partnery v dalších státech, protože jsou s námi spokojení. I to je důkaz, že VITAR má co nabídnout, je spolehlivý partnerem a lidé mají naše výrobky rádi. Jak doma, tak ve světě.

VITAR klub logo
Zaujal vás tento článek? Přihlaste se do VITAR klubu a získáte informace jako první - včetně dalších mnoha výhod!
Přihlásit se můžete zde Stát se členem